Alla inlägg den 2 april 2014

Av stigeniskogen - 2 april 2014 16:46

Verkar finnas gott om den sortens människor. Ex jag mailade på en större leksak som var till salu, den fanns kvar å jag kunde hämta på kvällen om jag ville ha den då säljaren inte var hemma nu. Ok sa jag då gör vi så har ändå ett par mil in till stan så jag åker inte in flera gånger per dag. Sen går det ett par timmar så kommer ett sms : Leksaken såld. Undras till hur många han tänkte sälja samma sak. Tur han inte fick betalt i förväg.

 

På en viss köp & sälj sida på nätet samlas en hög med oseriösa säljare å köpare, tar betalt för varan å slutar sen höra av sej. Visst de är kanske inga stora pengar men blåser dom 10 pers på 50-150 kr så tjänar dom en liten slant.

Sen har vi kategorin köpare som budar på en vara å sen inte hör av sej. Först när man hotar med negativt ömdöme kommer ett mail med diverse ursäkter. Annars brukar dom höra av sej när negativt omdöme är lämnat å gnälla.

 

Så kan jag passa på å gnälla på alla surkärringar som handlar på auktion på nätet å som förväntar sej märkeskläder i nyskick för en 5a. Som inte ids kolla på bilder eller läsa auktionsbeskrivningen. Till er vill jag säga ge fan i att handla begagnat eller lär er läsa.

Är det nytt står det nytt. Finns det nån form av skavank så står det i beskrivningen.

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards